joi, 29 octombrie 2015

UDREA IL DENUNTA PE TRAIAN BASESCU: "PARTE DIN BANII OBTINUTI DIN CONTRACTE CU STATUL AU AJUNS SI IN CAMPANIA DIN 2009"

Elena Udrea a recunoscut in direct la Romania TV, miercuri seara, in emisiunea "Romania la Raport" moderata de Andreea Cretulescu, ca inclusiv Traian Basescu si-a finantat campaniile electorale din bani nergi sifonati din contracte publice incheiate de clientela politica cu statul. 
Fosta consiliera prezidentiala a mai spus, cu subiect si predicat, si faptul ca declaratia lui Basescu conform careia sponsorii PDL erau trimisi la casieria partidului e o minciuna. Ca sa-l infunde rau pe fostul ei sef, Udrea a recunoscut faptul ca in anul 2004 Basescu nu l-a trimis pe mogulul tigarilor si sponsorul PDL, raposatul Florin Anghelescu, la casieria partidului, ci s-a dus el personal la Anghelescu acasa. (minutul 20.30 - 21.45)
In mod normal, dupa declaratiile de aseara, am subliniat ca anchetatorii ar trebui sa se autosesizeze si sa-i deschida Elenei Udrea un nou dosar penal pentru savarsirea infractiunii de tainuire, deoarece aceasta a recunoscut ca detine informatii/probe referitoare la finantarea campaniilor electorale din bani sifonati din contracte publice incheiate de clientela politica cu statul roman, dar nu le-a facut niciodata cunoscute organelor abilitate. (minutul 11.27)


Dar iata o parte din declaratia Elenei Udrea:

"Oamenii ştiu lucruri. Unii chiar le ştiu, alţii mint că le ştiu şi, din când în când, unii se duc şi mai fac denunţuri. Eu presupun că ştiu nişte lucruri, nu ştiu dacă sunt penale sau nu, sau dacă sunt doar imorale (...) Eu mă mir despre unii colegi de la PDL şi despre care dacă mă apuc să scriu denunţuri, i-ar aştepta mulţi ani de puşcărie. Eu mă întreb dacă ei dorm liniştiţi noaptea, pentru că şi eu am o memorie şi-mi aduc aminte lucruri. Ipocrizia este maximă. Atunci când vorbim de finanţarea partidelor, ar trebui să fim oneşti, toate partidele s-au finanţat la fel (...) Dacă ar trebui să vorbeasc despre modul cum s-au finanţat partidele sau candidaţii în campanii, atunci ar trebui să scriu pagini multe (...) Este o ipocrizie sa spuneam ca <<Vai, Udrea stie cum se finanteaza campaniile electorale si nu ne spune!>>. Nu, daca vreti, va spun cum s-au finantat toate campaniile, ale tuturor partidelor. Dar nu am rezolvat nimic. Cata vreme privim lucrul acesta cu atata lipsa de onestitate si cata vreme incercam sa parem, intr-un subiect ca acesta al finantarii campaniilor si partidelor, mai catolici decat Papa, nu rezolvam nimic (...) Daca vrem o discutie onesta, care sa schimbe situatia despre finantari de partide, care sunt sursa de coruptie in Romania, atunci trebuie sa o facem declarat, asumat si cu tinta, pentru a inceta aceasta situatie care dureaza de 26 de ani.
Daca va prefaceti ca nu stiti ce spun eu, ca partidele se finanteaza cu bani negri de 26 de ani, ca firmele sau persoanele fizice vin si aduc bani la partide si nu vor sa apara intre donatorii partidelor, inseamna ca perpetuam o atitudine care nu foloseste la nimic. Mare parte din bani ajung in presa, sa stiti. De foarte multe ori, banii ajung in presa intr-o forma ilegala, in sensul ca nu se inregistreaza. Nu trebuie sa va zic eu. Sunt declaratii in dosare celebre ca parte din banii obtinuti din contracte cu statul au ajuns si in campania din 2009".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu